La mulți ani 2024!

A mai trecut un an. Când, cum, în ce fel ….dificil de spus. Ludy spune că n-a înțeles nimic din anul ăsta. Nu mă miră, până la urmă a reușit să termine încă o facultate la 50 de ani, ceea ce e wow!

2023 a fost un an bun, dar care m-a agitat enorm, în special datorită birocrației multor acte pe care le-am avut de făcut la mai multe notariate din provincie. Pe de altă parte o presiune a venit din interiorul meu, dată de modul în care vreau să evoluez și anume să mă simt bine eu cu mine însumi, m-a împins să nu mai am răbdare și să mai suport ”rahaturi” de la nimeni, indiferent că suntem prieteni de zeci de ani sau ne știm de 3 zile. Cei care mă știu de ani de zile au crezut că e doar o perioadă în care sunt mai vehement decât de obicei….Nu! Pur și simplu nu mai vreau să mă încarc cu ”rahaturi”. Vrei să te ajut și dacă pot o fac, din toată inima. Dar dacă ai frustrări și alte probleme pe care nu le stăpânești niciodată și doar provoci și te descarci pe cine se nimerește și mai ai senzația că ți se și cuvine, atunci n-are rost să ne mai deranjăm unul pe altul. Am împlinit 50 de ani, mă simt de 30, de ce să nu mă folosesc de ce m-a învățat viața?!

2024 va fi un an foarte interesant. Să sperăm că și bun!

Conform obiceiului, închei cu superlativele anului 2023, pe care le scriu în primul rând pentru mine, ca să rețin de pildă că este anul în care l-am descoperit pe Kundera, dar și pentru voi dacă sunteți deschiși la recomandări.

Teatru

Am văzut vreo 20 de piese de teatru, aproape toate foarte-foarte bune, e foarte greu să remarc un spectacol sau un actor în detrimentului altuia.

Cea mai bun spectacol: ex aequo Casa de la țară de Donald Margulies, traducere, regie și ilustrație muzicală Claudiu Goga și ”Tatăl” de Florian Zeller în regia lui Cristi Juncu.

Cel mai bun actor: Medeea Marinescu pentru interpretarea antologică din deja clasica piesă ”Străini în noapte”

Carte

Cea mai bună carte citită: Identitatea de Milan Kundera.

Film

Estimez că am văzut aproximativ 70-80 de filme (ținând cont de numărul de ratinguri pe care le-am acordat pe IMDB), nu e chiar cel mai bun an al meu, dar sunt mulțumit.

Cel mai bun film din 2023: Past Lives

Cel mai bun film văzut în 2023: Spirited Away (da, îl ratasem!)

Cel mai bun film european văzut în 2023: Nu aștepta prea mult de la sfârșitul lumii

Câteva mențiuni speciale pentru A Man, The Banshees of Inisherin, The Tender Bar și mai vechiul Another Earth.

Muzică

Aici e cel mai simplu că statisticile Spotify sunt un bun barometru pentru ce ascult. Trupa cea mai ascultată a fost James, melodia True Faith – New Order, iar dintre trupele autohtone …oarecum ironic…Toulouse Lautrec

La mulți ani, dragilor! Un 2024 cu sănătate și bucurii vă doresc!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.