Discriminat, ca de obicei

România este probabil cel mai bun exemplu de dictatura minorității. Ești minoritar, ai șanse să ai niște drepturi în plus, condiția e să te descurci. Foarte asemănător cu situația de dinainte de 1990.

Concret, m-a iritat ideea asta a lui Ponta: „Opinia mea este că alocaţia pentru copii trebuie să fie diferenţiată, în funcţie de cine are nevoie de bani, pentru că 82 de lei pentru o familie amărâtă sunt foarte puţini şi 82 de lei pentru o familie care are posibilităţi nu contează, probabil că nici nu-şi încasează. Ideea de a da 82 de lei la toată lumea în mod egal e o idee pe care eu o consider nepractică. Aş fi preferat să dau nu 82, ci, nu ştiu, 164 sau 328 de lei la familiile care au venituri reduse (…) şi să nu mărim la cei care oricum nu vor lua cei 42 de lei, pentru că au părinţii venituri suficiente şi la care cei 42 de lei nu contează” (sursa: Mediafax)

Mai mult, i-a dat temă și Rovanei Plumb, care a declarat astăzi că va întreba la Curtea Constituțională dacă alocaţia copiilor este drept universal sau diferenţiat!

WTF?!

În actuala situație, eu mă simt discriminat față de cei care au salariul minim pe economie datorită următoarelor aspecte:

1. plătesc impozit de venit peste medie, deci și peste cei cu venituri mici (”amărâți”, după cum i-a numit Ponta)

2. nu beneficiez de nicio deducere din impozit pentru copii pentru că depășesc limita stabilita prin lege

3. familia mea are un venit de peste 530 lei/membru, deci nu beneficiem de ajutorul de 42 lei/copil/luna (hotărâre luată chiar de Mr. Ponta în mijlocul campaniei din 2014).

4. nu beneficiez de niciun ajutor direct de stat (ex. ajutor pentru încălzire în sezonul rece)

5. am cumpărat aproape în fiecare an manuale din banii mei pentru că erau fie mizerabile, fie lipsă (recordul a fost cu manualul de istorie parcă tipărit în 2009 și atât, dar după care se preda și în anul 2014!). Pentru că nu a fost gata școala de renovat, noi părinții am decis în 2007 să achiziționăm bănci din banii noștri pentru ca să poată copiii noștri să învețe să scrie (clasa I-a). Și mai am n exemple similare din învățământ, sănătate, etc.

6. nu am primit casă de la ANL, deși îndeplineam mai multe condiții încă din anii 2000-2001 de când am depus cererea (căsătorit, copil, etc.). În schimb, au primit casă (achiziție sau închiriere) oameni care nu îndeplineau/îndeplinesc condițiile deloc sau aproape deloc. Unii le-au luat ”ca investiție, ca să le închiriem”, în schimb eu a trebuit să aștept câțiva ani să am posibilitatea de a-mi lua casă și de a plăti 20 de ani rate. Și, mulțumesc lui D-zeu, nici nu am încurcat băncile vreodată. Evident, nu am beneficiat de Prima Casă (un program foarte bun!).

7. Evident, nu am beneficiat de Prima Mașină (alt program, dar doar … bunicel!)

…..

Lista e lungă. Nu îmi propun nici să mă laud, nici să mă plâng. Înțeleg foarte bine protecția socială și mecanismele acesteia, inclusiv dpdv financiar.

Desigur, e absolut normal ca statul să ajute populația de ”amărâți”. Dar hai să nu întindem coarda prea tare, că se rupe. Să nu mai încurajăm țiganii să facă 10 copii care să trăiască din alocații și/sau din furtișaguri.

Eu unul, deși consider că e mică alocația, chiar și așa mărită la 84 de lei, este un plus pentru orice buget. Un copil, din care să iasă un om care să producă pe viitor, nu să fie un asistat social, costă mult lună de lună. Asta e datorita mea firească, normală, de părinte responsabil.

Dar tu pleci de la premiza că ăia cu bani nu își ridică alocațiile, că toți copiii au smartphone și alte aberații d-astea, înseamnă că ești rupt total de realitate.

Trezirea!

P.S. Pentru cei care au semnalat și nu numai… Greșeala cu 82 de lei în loc de 84 de lei îi aparține lui Ponta, nu mie!

Un gând despre &8222;Discriminat, ca de obicei&8221;

Lasă un răspuns

