Pe ultima sută de metri…

Pe cât de ternă a fost prima săptămână de după primul tur al prezidențialelor, pe atât de animată a fost a doua.

Faptul că în primul tur nu am votat cu nici unul dintre cei doi finaliști, dar și faptul că amândoi nu-mi plac, cred că mă pot pune în situația de a putea analiza obiectiv evoluția din ultimele 3 zile.

– Iohannis a venit la Realitate TV surprinzând pe toată lumea: staful de campanie care se pare că nu a știut de hotărârea sa de pe ultima sută de metri, Ponta care s-a grăbit să atace prea virulent venirea acestuia complet nepregătit, moderatorii care s-au dovedit neprofesioniști atât dpdv al organizării, cât și al moderării dezbaterii.

– Peste noapte, ambii candidați și-au făcut temele și au apărut altfel la B1TV. Iohannis a devenit mai agresiv (ceea ce, spre binele său, se impunea), dar la fel de slab pregătit, fapt accentuat de figura de învins cu care s-a prezentat. Ponta – mai calm, s-a controlat pe tot parcursul emisiunii, dar a exagerat cu defensiva. Sigur, l-au încurcat și temele propuse de moderatoare au fost exclusiv acolo unde putea puncta mai bine Iohannis, dar era firesc să se întâmple asta atâta vreme cât era la cea mai băsistă televiziune (propusă de el!).

– După cele două dezbateri, fiecare a înțeles cât îl ajută capul și fiecare tabără de fani a avut senzația că al lor a învins. Total fals, mai ales că aici se poate pune problema doar de a atrage voturi de la nehotărâți. În primul rând că la Realitatea nu a fost dezbatere, ci o panaramă totală irelevantă. Chiar dacă Ponta s-a prezentat mult mai bine, a păcătuit prea mult la capitolul autocontrol, ceea ce în ochii electoratului nehotărât a însemnat ”iar e ăsta arogant!”. La B1, pentru că Iohannis a mai redus din handicap, senzația că a fost ceva mai bine decât la Realitatea a fost confundată de mulți că e peste Ponta.

– Ieri însă situația a devenit mai interesantă. În primul rând că Iohannis a aberat că e într-un procent de 1% față de Ponta și are trend crescător. Eu văd aici doar câteva variante. Ori era convins că pierde și a fost mințit grav de către staful de campanie pentru a-l încuraja și determina să se prezinte mai decent, ori vrea sa aplice tactica băsescu din 2004, când de fapt se pare că Năstase a câștigat (dar a fost oprit de Iliescu pentru că băsescu amenințase cu mișcări de stradă). Și atunci, ca și acum…Mr. Blaga șef de campanie! Bluful fiind similar cu cel din 2009 – votul din diaspora, pe ideea comunistă că acea șmecherie poate funcționa la nesfârșit. O a treia variantă posibilă ar putea fi faptul că vrea să scadă cota de încredere în Ponta ca  o răzbunare germană tipică, pentru că se simte abandonat de Antonescu, care și-a dat seama târziu că a fost păcălit de o infiltrare băsistă…

– Așa cum am mai spus, este limpede că trăim niște alegeri foarte violente. Da, prin limbaj, dar sunt foarte violente. Pentru că sunt simpatizant și am am votat cu Tăriceanu mi-am luat-o și continui să mi-o iau din ambele părți. De când sunt nu am văzut atâtea postări agresiv-imbecile pe Facebook. Din ambele părți! Pur și simplu mi-am propus de marți seară să nu mai intru pe Facebook pentru că sunt sătul de aceste aberații (nicio pierdere!).

Overall, nu-mi place Ponta. Am scris asta și într-un articol din 2006. Dar e om de cuvânt, în ciuda imaginii proaste pe care o are la acest capitolmai ales în urma meciului cu băsescu. Așa că o sa votez cu el, în primul rând sperând că Tăriceanu va fi premier, dar și pentru că mi-e frică să nu iasă Iohannis, care nu doar că e complet nepregătit, dar și  pentru că are în spate tot PDL-ul (când apare practic nu mai e nimeni din PNL !!!). S-a ferit de TV, dar până la urmă a apărut ca sa fie sigur că se face de ras. Sau..pentru scenariul expus mai sus cu Blaga?!
Vom vedea!
Oricum ar fi, eu vă rog doar să votați. Nu cu cine, poate și pentru că am convingerea că oricum ne va fi mai bine decât cu panarama asta de își spune președinte, dar foarte-foarte mult pentru că eu asta cred cu convingere că înseamnă democrația. De asemenea, indiferent cine va fi preşedinte, consider că trebuie să-l respectăm. Tot pentru că asta înseamnă democraţie şi pentru că ar trebui să depăşim handicapurile pentru care Brucan ne-a făcut proşti.
Au trecut 25 de ani şi e nevoie de o schimbare în primul rând în societate, abia apoi putând vorbi de una în viaţa politică.
P.S. Inițial, am vrut să fac un articol – bilanț al guvernării Ponta. Din punct de vedere economic, e clar că e de foarte departe cel mai bun guvern de la Tăriceanu încoace. Dar nu am vrut să mă grăbesc. Poate săptămâna viitoare…

Lasă un răspuns

