Berăria H

Vineri s-a deschis Berăria H, cică e cea mai mare berărie din sud-estul Europei. Clientul-țintă declarat este cel cu venituri medii, ceea ce chiar este super-OK, pentru că această categorie – deși este destul de reprezentativă în București – nu beneficiază de multe locuri faine. Acesta este!

Sâmbătă, beneficiind de invitațiile primite de la un om bun, am fost și eu cu tot familionul acolo și, de la cel mai mic la cel mai mare am fost cu toții foarte încântați. Fapt pentru care, în premieră pentru acest blog creat ”pentru minte, inimă și literatură”, vă fac o călduroasă recomandare: duceți-vă într-o seară acolo și nu doar că nu o să regretați, ci chiar o să vă propuneți să reveniți cât de curând!

Sigur, am avut noroc că invitațiile au fost pentru cea mai faină seară, cea de folk, unde au cântat cam toate numele importante ale genului: Mircea Baniciu, Ducu Bertzi, Zoia Alecu, Vintilă, Imre, Andrei Păunescu (cam prea rock pentru o seară folk), Șeicaru și mulți alții.

Concertul a contribuit decisiv la o seară (mai bine zis noapte!) frumoasă. Dar nu numai, atmosfera a fost super încă de dinainte să înceapă concertul. Ce a contribuit la atmosferă? Totul!

În primul rând ”decorul” și ”costumele” de berărie germană, iar cei care au călcat de câteva ori în berăriile din spațiul saxon, știu clar despre ce vorbesc. În al doilea rând – clientela a fost chiar OK: oameni normali, ca noi🙂 și, deși a fost full, nu am văzut nici fițe, nici înghesuială, nici măcar un nesimțit – ceea ce e chiar o performanță pentru Bucureștiul de azi! Chiar am remarcat că toate fotografiile – deși făcute cu telefonul, că am lăsat DSLR-ul acasă (big mistake!) – nu au fost ratate pentru simplul motiv că, deși concert, oamenii aveau grijă să nu deranjeze. Poate părea un fapt mărunt, dar nu pentru acest oraș și nu pentru o locație full unde erau peste 2000 de oameni!

Prețurile sunt chiar OK având în vedere că locația și calitatea sunt de nivel occidental: 7 lei o bere la halbă de 400 ml (Silva, Ciuc, etc.), 8 lei un suc (Pepsi & toată gama) la 330 ml, o limonadă 9 lei (330 ml), un fresh de portocale 13 lei (330 ml), etc. Noi patru, dacă tot am stat de pe la 18:30 până la ultimulor concert (Baniciu a terminat concertul pe la ora 3:00, în condițiile în care ora oficială de închidere e 2:00), am comandat şi 12 mici + 2 porţii de cartofi prăjiţi şi am dat pe mâncare 50 de lei şi, surprinzător!, 2 mici au supravieţuit pentru că noi eram deja mai mult decât sătui (un mic era cam …cât 2 mici). Data viitoare ne gândim să încercăm platoul de cârnați (95 lei pentru 1600 gr de cârnați sună excelent). Dar, ca să salivați mai abitir, citiți meniul aici.🙂

Ce nu mi-a plăcut (deh!, cârcotașul din mine!): oferta redusă de bere! Silva blondă, berea mea favorită, nu era disponibilă decât la halbă. Apoi, lipsesc multe mărci (autohtone, dar și străine) pe care nu ar avea voie să le rateze în condițiile în care vorbim de … o berărie! În rest, chiar nimic de comentat! Însă, sunt convins că mulți au fost nemulțumiți de anumite sincope gen ospătar de negăsit sau coadă la un bar, nimeni la celălalt…dar aceste lucruri sunt firești în primele zile ale oricărei locații, mai ales că vorbim de …cea mai mare berărie din sud-estul Europei!🙂

În concluzie – o amintire de neuitat! Toți 4 ne-am simțit excelent, copii au avut o noapte de poveste, în care au făcut poze cu Baniciu și Bertzi, pe care apoi le-au postat mândri pe Facebook.🙂

Ne vedem acolo!😉

4 gânduri despre &8222;Berăria H&8221;

  1. Cristi zice:

    Asadar… am fost sambata seara p-aci la o bere si m-am nimerit fix cand era un concert Hip-Hop… n-am nimic cu genul, doar ca hala H nu e pregatita pentru concerte. Organizatorii s-o lase cu concertele in aceasta hala si eventual, daca doresc sa promoveze ceva, macar sa aiba bunul simt si sa nu incaseze bani (chiar daca nu a fost o suma prea mare solicitata la intrare) pentru un concert ce nu poate fi ascultat! Hala are o rezonanta improprie volumului de sunet neceasar unui concert… Sincer, pot sa spun ca eu si prietenii mei (cinci) am plecat de acolo la 30-40 de minute dupa ce a inceput concertul, din cauza ecoului de genul manea, al sunetului ce parea zgomot si nu muzica. Au incercat si un stand-up inainte de concert, rezultatul a fost cam acelasi… nu intelegi nimic, dar mai nasol e ca nici nu te auzi nici cu prietenii de bere. De mers acolo macar odata, dar fara sa aveti asteptari prea mari si in nici un caz daca este programat un concert!

  2. Mihnea Graur zice:

    Nu știu cum s-o auzi la un concert hip-hop (și nici nu mă interesează :P) , dar la folk a fost OK, în orice caz, a fost muzică, nu zgomot SIgur, nu e calitate ca la Polivalentă, dar e OK. Acu’ că poate bubuiala tipică hiphop-ului a fost de vină și sunetistul pafarist, nu știu și nu te pot contrazice…Singurul aspect care îmi dă serios de gândit e că probbail contează și zona în care stai raportat la boxe și la scenă.
    Aia cu ”să te auzi cu prietenii de bere”, da, pot să o confirm. Dar asta e problemă universală în toate berăriile unde se țin concerte, dar depinde și de ce ai ajuns acolo…
    De gustibus!

Lasă un răspuns

