Cei 4 magnifici

O zi frumoasă de Paște…ouă roșii și nu numai, drob de miel și alte bunătăți, o masă frumoasă și fericită cu a mea familie și ai mei părinți. Dar și o discuție interesantă: cui nu-i place Beatles?!

Ei, care ar putea fi un Top 10 Beatles? Sincer, habar nu am. Știu doar că White Album e cel mai tare album marca Beatles, poate cel mai bun album din istoria muzicii rock sau măcar cel mai de suflet album pentru mine.

Dar … hai să încercăm!

1. While My Guitar Gentle Wheeps – probabil prima baladă hard rock din istorie!
2. Eleanor Rigby – melodia mea de suflet
3. Hey Jude – cel mai tare hit al maeștrilor din Liverpool
4 – 10. A Day in the Life
Yellow Submarine
With a Little Help from My Friends
She’s Leaving Home
Strawberry Fields Forever
Let It Be
Yesterday

Așadar, mulți vor spune  că e prea mult Ringo sau că de ce e compoziția lui George Harrison pe primul loc…ei bine, știți răspunsul: D’AIA!

Adevărul e că m-am tot ”foit” făcând acest top…scoate „Lucy In the Sky With Diamonds”, bagă „Across the Universe”, gândește-te la „Penny Lane” pentru ca până la urmă să rămână „Strawberry Fields Forever”.🙂

Ei bine, de copil, Ringo a fost favoritul meu pentru stilul său simplu de a fi, inclusiv acela de renunța greu la ideea de a fi frizer când succesul deja era clar. Ulterior, Ringo mi-a plăcut mult când am aflat că a fost un liant al grupului. Nu în ultimul rând mi-a plăcut mult de tot pentru că a fost tipul de percuționist care a știut  să echilibreze o formație de ”grei”.

George a reușit poate prea puțin, față de cât putea, ca membru Beatles. Dar a reușit mult!

Probabil că mai toți putem vorbi ore în șir despre Beatles.

Un prieten vechi din liceu cu care am dezbătut toate problemele omenirii, în general, dar și ale omului în particular – implicând în lungile noastre dezbateri deseori degenerând până aproape de violență -, a spus o vorbă de duh de care îmi amintesc și azi ”Adevărul este că singurul lucru care ne-a unit cu adevărat este Beatles”.

Vineri, oarecum întâmplător, am aflat că superba ”Norwegian Wood” a inspirat și un roman cu același nume al unui scriitor japonez de mare excepție Haruki Murakami. Am pus mâna pe carte și am citit deja cam două treimi și pot să vă spun de pe acum că este efectiv fabuloasă.

Documentarele despre Beatles m-au făcut să nu-l mai subapreciez pe Sir Paul, mi-a plăcut și o mărturie englezească a acelor ani ”Când apărea o melodie nouă și nu știai cine din cei patru cântă, era sigur Paul”. Divergențele cu John au fost însă exacerbate și mulți au intrat fie într-o tabără, fie în cealaltă, deși acum mi-e evident că e o abordare aberantă și că trebuie să ne bucurăm de ce au reușit împreună cei 4 magnifici!

Deocamdată dedicație pentru toată lumea: A day in the life

P.S. „Înregistrarea orchestri a avut loc pe data de 10 februarie, iar unii dintre membrii orchestrei au fost costumați cu pălării comice, nasuri de clovn și labe de gorilă. Au fost invitați și alți muzicieni renumiți ai timpului, precum Mick Jagger, Marianne Faithfull, Keith Richards, Michael Nesmith și Donovan. Sesiunea a fost filmată de către NEMS Enterprises, care intenționa să facă un film de televiziune. Filmul n-a fost terminat niciodată, dar fragmente pot fi văzute în filmul promoțional A Day in the Life.”

 

 

Un gând despre &8222;Cei 4 magnifici&8221;

  1. serbanfl zice:

    Felicitări, pentru că te-ai gândit să amintești de Beatles!
    Mă bucur că ai rămas „de partea” lui Ringo.
    Te rog să-mi permiți să-l amintesc pe cel mai cunoscut adorator român al celor 4 magnifici – Florian Pittiș, care-și făcuse obiceiul ca zilnic, la radio 3 net, să povestească 5 minute, pe la ora 14, întâmplări din viața trupei Beatles!

Lasă un răspuns

