Final de campanie

Un an electoral atât de plin și de agitat a măcinat nervii tuturor partidelor implicate (PSD, PNL, PDL, PPDD, UDMR, băsescu, etc.), a electoratului (mai ales cu nebunia din vară), dar și a mass-mediei. Cu toate acestea, actuala campanie pentru alegeri parlamentare a fost sub orice așteptări. Când au fost aruncate zarurile?

Total atipic față de campaniile electorale din ultimii vreo 16 ani, asistăm de această dată la multe schimbări semnificative:

– două alianțe compuse din câteva partide sunt pe primele două locuri și vor avea, mai mult ca sigur, peste trei sferturi din numărul total de senatori și deputați;

– un partid debutant în Parlament direct pe locul 3 (posibil să fie chiar pe locul 3 sau chiar 2 la partide, dacă excludem alianțele!);

– UDMR este pe muchie de cuțit – partidul aflat cel mai mult la guvernământ în ultimii 22 de ani, e posibil să nu atingă pragul electoral;

– nicio platformă program de bun-simț, care să sugereze măcar situația grea în care ne aflăm și că ne așteaptă ani grei în continuare. Singura idee cu adevărat interesantă este a USL-ului, care are un proiect de amortizare accelerată a mijloacelor fixe în vederea recuperării rapide a investițiilor și pentru încurajarea continuării procesului investițional. Cam asta a făcut Reagan în anii 80 și nu a fost deloc rău. Eu aș face-o doar pentru mijloacele fixe direct productive, dar asa e o altă dezbatere;

– nicio lovitură semnificativă pe parcursul întregii campanii – ceea ce denotă că ne putem aștepta la mari surprize de luni încolo…;

– nicio schimbare de partizanat în media românească pe parcursul ultimilor luni, ceea ce întărește ideea servituții necondiționate (știu, există excepții care întăresc regula).

M-aș opri un pic asupra acestui ultim aspect: partizanatul din mass-media.

Anul acesta am trăit surpiza de a vedea că la foc automat nu mai sunt trecuți doar tunarii de serviciu (așa-zișii  ziariști de politică, analiștii politici, formatorii de opinie, pupincuriștii, etc.), ci și cei din alte zone ale mediei. Concret, mă refer la trustul Media Pro în general, la Ziarul Financiar în mod special.

Din capul locului vă spun că ZF e singura publicație ce o citesc zilnic. De la căderea guvernului MRU au tot început să apară articole în care să se facă referiri de genul ultimele guverne/ nici măcar un guvern nu a făcut aia și ailaltă. Ca principiu, pot fi de acord că nimeni nu a făcut nimic în unele privințe, dar încercarea de a generaliza și de a-i băga pe toți în aceeași oală este stupidă – vorba lui Bogdan Teodorescu: nu am trăit la fel în toți cei 22 de ani. Și eu susțin această idee și, deși sunt jurnalist-colaborator pe teme economice de vreo 7-8 ani, nu mă refer numai la aspectele economice.

Revenind cu referirile la ZF, am să amintesc aici articolul ”Domnu’, domnu’…, domnul Ponta, un taxi… nu? Băi, sărăntocule!”. Sigur, problema taxiurilor pe Aeroportul Otopeni a fost(/este?) o problemă reală, cazul japonezei ucise nefiind decât apogeul unei situații ce dăinuia de pe vremea mandatului lui Miron Mitrea. Că sunt colegi de partid nu e direct relevant. E ca și cum ai spune că băsescu e vinovat de greșelile din 1990 făptuite de Petre Roman…

Exemplele pot continua. La fel și susținătorii ZF, profitând de exprimarea generalistă. Repet: nu e real. Și ca să dau un exemplu clar: aberația de a exercita concomitent presiune dublă pentru consumatori – tăierea veniturilor (a salariilor) și creșterea veniturilor (TVA). Așa ceva nu se face niciodată, nu doar în teorie, ci și în practică, a spus-o chiar și CEO-ul de la BCR-Erste – în Vest ar fi ieșit lumea în stradă. Dar la noi nu a ieșit nici măcar la referendum (în fond e măsură decisă de băsescu!).

Totuși, poate iese lumea mâine la vot! Se așteaptă o prezență mai mare decât la precedentele alegeri. Să dea Dumnezeu!

Un gând despre &8222;Final de campanie&8221;

  1. serbanfl zice:

    Am „tăcut” la prima citire pentru că voiam să văd dacă propunerea TVA la încasare este apreciată de alți lectori de pa blog, se pare că, ne sărind la nimeni în ochi, n-ar fi cineștiece!
    Eu am convingerea că va ajuta mult producătorii, adică cel mai important sector.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s