De ce sunt de partea RDS&RDS în războiul cu Discovery Channel

Ca să fie clar, am să spun din capul locului că sunt fan RCS&RDS. Sunt client vechi, iar argumentele sunt pe măsura experienței mele de client:

1. Prețul. Plătesc vreo 65 lei pe lună pentru cablu TV pachetul extra (inclusiv decodorul digital oferit gratis), net fiberlink, telefonie fixă și telefonie mobilă. Poate au fost oferte trecătoare mai bune pe la concurență, dar per total mereu am ieșit mai bine decât la alții. Precizez că am trecut la telefonia fixă de la ei la o lună de la lansare tot datorită prețului. Mă disperaseră cei de la RTC: acum 8 ani plăteam aproximativ 150 lei/lună. La acel moment aveam nevoie să vorbesc mult pe RTC în provincie și nu aveam încotro. Tarifele erau efectiv nesimțite. Trecând la RDS, care avea tarifele RDS spre RTC în provincie la jumătate față de RTC spre RTC provincie, cheltuiala mi s-a redus la mai puțin de jumătate pentru că și abonamentul era mult mai ieftin!

2. Fiabilitatea. În 8 ani am avut mai puțin timp picat semnalul RDS decât în 2 ani de RTC. Cei pe care se plâng de mai mult sunt aceia care au băieți deștepți prin bloc care meșteresc să fure semnal HBO.

3. Calitatea serviciilor. Aspectul calității serviciului este pe cât de important, pe atât de discutabil. Singurul aspect cu adevărat deranjant pentru mine a fost cel al relației cu clientul. Dar și aceasta s-a rezolvat. Deunăzi nu am avut semnalul telefonic, am sunat pe la ora 17:30, mi-au spus că vine cineva între 18 și 20, a venit la ora 19:00 și s-a rezolvat. E drept că stai vreo 3-5 minute ca să fii preluat de operator, dar față de Vodafone e parfum!

4. Schimbarea tendințelor pieței. În primul rând pachetul complet de tv+internet+telefonie fixă (la care ulterior s-au adăugat și alte servicii) a spart piața. Reacția târzie a concurenței a făcut să crească cota de piață incredibil. Preluarea rețelelor mai mici de cartier, multe dintre acestea funcționând în zona gri a economiei, a făcut ca extinderea să fie controlată și să îi ofere premizele unei baze de cost mici. Au fost primii care au oferit convorbiri nelimitate în rețeaua fixă și apoi și în cea mobilă, unde sunt încă singurii care oferă această opțiune pe gratis. Iar exemplele pot continua: internet mobil, hotspot-urile wifi, etc.

Dată fiind scăderea calității programelor TV, de câțiva ani am trecut de la pachetul de bază la cel extra, în primul rând pentru canalele documentare. Acum am vreo 20 și vă spun cu mâna pe inimă că Discovery România e printre cele mai slabe, dacă nu cumva chiar cel mai slab.  Decăderea nu e de ieri, de azi, ci de câțiva ani. O spun ca unul care am fost fan al acestui post: calitatea lasă de dorit.

Așa că nu înțeleg scrisoarea lui Mark Hollingen în care se referă la calitate. Cum să vorbești de calitate și să faci referiri la emisiuni ca ”Vânătorii de mituri”?! E aberant! Experimentele celor doi protagoniști ai emisiunii îmi amintesc mai repede de Beavis & Butthead decât de Teleenciclopedia! Nici ”Cum se fabrică” nu e departe, multe dintre temel abordate fiind de 2 bani…ok, pentru un copil poate fi interesant cum se fac creioanele, dar să faci emisiuni despre cum se fabrică acadelele sau cafeaua, eu unul nu pricep ce parte a publicului țintești.

Dar sunt și alte emisiuni care nu le mai pot urmări. Inițial, mi se părea interesant serialul ”Tehnici esențiale de supraviețuire”, chiar aveai ceva de învățat, de aflat.. Dar după ce am văzut episodul filmat în România la Groapa Ruginoasă m-am lămurit…păi să spui că acolo ești departe de lume, e penibil…dacă mergi 30-max 60 min pe traseul marcat ieși în șoseaua principală, unde ai ț pensiuni. Penibil.

Școala Discovery este un proiect interesant ca idee. Dar ce audiență are? Și de ce? Hai să fim serioși!

Sigur, încă mai sunt emisiuni de calitate pe Discovery Channel: Universul văzut de Stephen Hawking, Avioane uriașe (dar repetă episodul ală cu primul zbor A380 la San Francisco de l-am învățat pe de rost) sau Top Gear. Dar au rămas puține. Pe vremuri erau una – maxim două emisiuni pe zi la care nu aș fi stat să mă uit. Acum sunt maxim 2-3/zi la care să te uiți. Mă uit pe programul de astăzi: de la ora 20 la ora 23 numai emisuni despre licitații. Deci, despre ce vorbim?!

Referirile mele sunt strict cu privire la Discovery Channel. Celelalte canale precum Discovery Science, World sau ID sunt mult mai OK și nu-mi pare rău de banul dat în plus la abonament. Animal Planet e încă OK, dar și el în scădere calitativă, personal prefer mult mai mult Viasat Nature.

Ca urmare, dau dreptate RDS&RCS pe tema banilor:

Intrucat tarifele Discovery au fost intotdeauna in DOLARI SUA, desi abonamentele noastre sunt platite in LEI, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru Romania, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economica sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul in lei al sumelor din 2012 este de DOUA ORI mai mare decat al celor din 2008 – adica o crestere cu 100% in 4 ani – si de peste TREI ORI mai mare decat in 2005.

E limpede că se iau bani grei din România dacă a ajuns CEO-ul lor să facă plângere la autoritățile UE. Doar asta suntem considerați: piață de desfacere cu marje de profit uriașe față de alte state ale Uniunii.

Și o întrebare retorică: de e nu a acceptat Discovery propunerea RDS de a oferi un pachet separat?🙂

Un gând despre &8222;De ce sunt de partea RDS&RDS în războiul cu Discovery Channel&8221;

  1. serbanfl zice:

    Păi, ce te surprinde, în precedenta postare ai relatat că ai vrut să cumperi direct de la producătorul american și, cum a văzut că ești din România, au mai apărut cheltuieli suplimentare?!

Lasă un răspuns

