Minunatul Justin Capră

Astăzi am trăit una dintre cele mai interesante, fericite, fascinante și minunate ore din viața mea. În această oră am avut onoarea să îl ascult pe maestrul Justin Capră discutând liber și răspunzând întrebărilor venite din partea copiilor de la Școala de Excelență IRSCA.

Justin Capră este în primul rând un om minunat. Indiferent despre ce vorbește sau povestește, simți energia pe care o degajă și realizezi instant că te afli în fața unui geniu care abordează cu aceeași lejeritate discuția indiferent că este vorba de invențiile sale minunate sau de orice altceva.

Mai mult, își exprimă liber și deschis opiniile despre subiecte despre care alții – poate la fel de mari ca el – le evită fiind oarecum tabu din motive să spunem cel puțin politice. Este vorba de faptul că suntem cel mai vechi popor din Europa, de faptul că Hipocrate spunea că medicii greci nu știau cât știu medicii daci, etc. De asemenea, spunea că danezii ar fi urmași ai dacilor din partea de vest a Europei. A mai spus că cetatea Troia a fost construită de zeul Apollo, a cărui mamă – Let(h)o s-a născut pe Insula Șerpilor . De aceea, pădurile dobrogene poartă denumirea de Letea (fascinant, e prima oară când aflu asta!).

Alt moment memorabil a fost când a vorbit copiilor despre valorile de care trebuie să țină cont în viață. Cu sau fără modestie, m-am simțit bine și pentru că am simțit că în scala valorilor avem multe lucruri în comun, mai ales când a atras atenția cât de nesănătos este spiritul șmecheresc, ieftin, specific sudului țării. Au atras atenția în specialvorbele sale referitor la bărbați: aceștia trebuie să fie stâlpul casei, să respecte femeia, să nu se lamenteze cât de greu îi este , ci să fie demn și să găsească întotdeauna soluții pentru a trece mai departe păstrându-și verticalitatea.

Și-a presărat învățăturile cu câteva proverbe din limba germană, unul dintre cele mai frumoase fiind ”Femeia este ca o bibliotecă”. Superb!

A spus că l-a admirat mult pe Eliade, dar că după ce acesta a devenit profesor universitar și a început să pozeze cu pipa în gură, i s-a diminuat afinitatea față de autorul Istoriei religiilor. Similar vorbea și despre consumul de băuturi alcoolice. Sigur, este vorba de o altă educație, specifică unei alte generații. Sigur că nu e bine că fumez, dar nici nu agreez ideile radicale împotriva fumatului (eventual pe cele care fac referire strict la sănătate).

A mai povestit și cum s-a întâlnit în urmă cu câțiva ani la un eveniment organizat de Primăria Sectorului 2 cu un cosmonaut american, căruia a ținut să-i precizeze că zborul cosmic nu ar fi devenit realitate fără unele contribuții ale românilor, exemplificând printre altele și cu celebrul von Braun care a fost învățăcelul lui Herman Oberth născut la Sibiu (pentru cei care nu știu: von Braun a fost conducătorul programului de construcție a rachetelor germane V1 și V2 în al doilea război mondial, iar apoi al programului spațial american al NASA care a culminat cu aselenizarea) și cu un profesor de fizică din Iași al cărui nume nu l-am reținut (regret enorm că nu mi-am luat reportofonul!).

Mai spunea, zâmbind oarecum, că un inventator este un veșnic nemulțumit, în timp ce savantul este un naiv.🙂

Și câte altele nu au mai fost spuse! Iar eu, ca ardeleanu’, nici nu apucam să diger o frază memorabilă, că imediat urma o alta!

Chiar dacă am povestit într-o ordine aleatoare (așa cum mi-am amintit de ele), sper că am reușit să vă împărtășesc măcar o mică parte din marele meu câștig de a participa la acest eveniment.

Justin Capră este un geniu al inventicii și un OM minunat, mândru că este român (și are și argumente clare!), iar eu mă simt minunat că am avut onoarea să-l aud astăzi vorbind liber.

5 gânduri despre &8222;Minunatul Justin Capră&8221;

  1. dml zice:

    Adevarul este ca daca am/ai o scara de valori autentice (si sanatoase:), atunci e o adevarata binecuvantare cand ai onoarea sa intalnesti asemenea Oameni!! La cat mai multe asemenea experiente!:)

Lasă un răspuns

