Un stelist poate respecta un dinamovist

În ultima jumătate a anilor ’80 fotbalul românesc era împărțit între Steaua și Dinamo într-o formă de îmi amintește de cursa înarmării dintre SUA și URSS-ul aceleiași perioade. Atât Steaua, cât mai ales Dinamo, au adus jucători cu japca, și-au furat unul celuilalt transferurile, dedesubturile erau la ordinea zilei. Așa se face că a ajuns Andone la Dinamo de la frumoasa echipă a Corvinului, iar Lăcătuș la Steaua de la frumoasa echipă a FCM-ului din Brașov. Deși aflați la echipe adverse, între cei doi s-a legat o prietenie ce durează de decenii.

Ca stelist, îl consider pe Lăcătuș cel mai mare jucător din istoria Stelei, de fapt chiar este din punct de vedere al palmaresului. Andone, în schimb, mi-a devenit antipatic datorită gestului urât făcut la adresa lui Valentin Ceaușescu la un Steaua-Dinamo, dar și datorită meciului catastrofal pe care l-a făcut cu Camerun la CM Italia 1990, când a fost umilit de Roger Milla.

În acest context și fiind probabil subiectiv, nu cred că am înțeles vreodată foarte bine prietenia dintre Lăcătuș și Andone.

Acum, dacă tot se fac vreo 4 ani de când nu mă mai uit la fotbal, poate sunt un pic mai obiectiv. Este al treilea an la rând când Prosport ”cinstește memoria marelui fundaș al Corvinului și al naționalei”, l-am numit aici nu pe Ando, ci pe Mișa Klein.

Klein a fost pentru mine un mare exemplu de sportiv, încă de la primele mele contacte cu fotbalul (începutul anilor ’80) și l-am apreciat nu doar pentru talent și dăruire, ci și pentru spiritul său sportiv tipic german.

Aflu din Prosport, că Ando a fost pentru Dominique Klein (fata lui Mișa) un fel de al doilea tată, ca un fel de unchi după cum spune chiar ea.

Citiți articolul, este impresionant. Pentru aceasta Ioan Andone, numai respect!

Lasă un răspuns

