TOP 250 filme

Ieri, după activitățile administrativ-gospodărești și înainte de venirea Moșului, am reușit să finalizez Top 250 filme, proiect început pe la începutul anului (vezi aici).

TOP 250 filme l-am pus și pe IMDB ”My best 250 movies”. Înainte să dați click, citiți mai jos și câteva dintre premizele pe care le-am avut în vedere, inclusiv câteva statistici de care m-am mirat chiar și eu!🙂

Mi-a fost imposibil să le pun într-o ordine a valorii, așa că le-am ordonat cronologic descrescător. Cele mai multe filme sunt din perioada anilor ’90: 61 de filme (aproape un sfert din total!), pe locurile 2 si 3 fiind anii 2000 cu 46 filme, respectiv anii 60 cu 44 filme. Sigur că depinde de generație, de memorie, dar nu are rost să intrăm în teoria chibritului și în polemică inutilă.

Din punct de vedere al prezenței regizorilor în top – aici am avut chiar și eu parte de câteva mari surprize! – vreau să remarc două prezențe pe primul loc ex equo Chaplin și Kubrik cu câte 8 filme.  Urmează cu câte 6 filme: Fellini, Hitchcock și Milos Forman, cu 5: David Lynch, Mike Nichols și Sydney Lumet, iar cu 4: Antonioni și Coppola. Aceștia ar fi, așadar, primii 10 regizori dpdv al numărului de filme. M-a surprins și pe mine prezența lui Coppola înaintea lui David Lean, Orson Wells sau Polanski (toți cu câte 3 filme), ca să nu mai spun că Brian de Palma – care mie nu îmi prea place – e prezent cu Carrie și Scarface (în principal datorită rolurilor memorabile făcute de Sissy Spacek, respectiv Al Pacino), este înaintea lui Truffault sau Capra. Însă film nu înseamnă doar regie… Nota bene: 137 regizori sunt prezenți cu doar un film.

Să vedem o statistică privind actorii. Inițial, topul l-am făcut în Excel, cu toți actorii pe o coloană, așa că statistica nu o pot face decât manual: Al Pacino 13 filme, De Niro 10, Nicholson 9, Hopkins 7, Chaplin 8 (logic), Dustin Hoffman 6, Tom Cruise 5, Anthony Quinn 4, Paul Newman 6, Robert Redford 6, Mastroianni 3, James Stewart 6, Charlton Heaston 5, Tom Hanks 4, Olivier 3, tatal Douglas 3, fiul tot 3, etc.

4 filme românești în top: Mihai Viteazul, Filantropica, Occident și California Dreamin’. Acum realizez că am uitat Balața lui Pintilie, care e însă în top datorită prezenței în lista celor 40 de regizori care au realizat Lumiere et Co.

Cam atât, restul vă las să descoperiți singuri. Sigur că lipsesc multe filme celebre, sunt altele de care poate nici nu ați auzit, dar dacă nu vă convine, făceți-vă propriul top. Succes!

Crăciun fericit cu sănătate și pace alături de cei dragi vouă!

 

Un gând despre &8222;TOP 250 filme&8221;

Lasă un răspuns

