1991 (III)

Au trecut două decenii de la moartea lui Freddie Mercury. E mult, e puţin, habar nu am. Pentru mine înseamnă ceva mai mult de jumătate din viaţa mea … şi totuşi…parcă a fost ieri!

…În martie1991 apăruse „Innuendo”, auzisem ceva melodii pe la radio, văzusem undeva în vară videoclipul de la piesa ce dă titlul albumului la Cinema Cotroceni (se proiectau clipuri până la începerea filmului) și undeva pe la sfârșit de septembrie-început de octombrie am găsit caseta la un magazin privat de pe fostul bulevard 6 martie. O amărâtă de casetă poloneză BW (remember?) a cărei copertă nu avea nimic în comun cu cea originală, dar …când am ajuns acasă am ascultat-o ca pe altceva… Colegii de liceu îmi spuneau că sunt trecuți, că uite ce a scos Metallica, Depeche sau mai știu eu cine, iar cei îndragostiți de sound-ul anilor 60-70 strâmbau din nas oarecum fițos că s-au comercializat prea mult, că nu mai sunt ceea ce au fost odinioară, etc.

În dimineața zilei de 25 noiembrie aflu că s-a stins din viață Freddie. Nu am fost niciodată fan Freddie, ci un mare fan Queen. Nu-mi venea să cred…și îi spun asta lui Paul Popescu, un coleg care știam că știe să aprecieze rockul adevărat. Paul îmi spune că e o eroare, că Freddie are HIV/SIDA, dar asta nu înseamnă că și moare imediat , că e o exagerare, etc. și îmi dă ignor în stilul său atotștiutor.

Paranteză. Paul era tipul de om cu care aveam multe lucruri în comun, dar cu care totuși nu mă puteam înțelege niciodată. Erau de pomină partidele noastre de bridge unde noi doi făceam pereche și ne înjuram în continuu. De fapt,  nu doar că ne înjuram, dar țipam unul la celălalt cât de prost e sau joacă, cat de aberant a licitat, etc.  Era circ, dar cu toate astea reușeam să câștigăm în 90% din cazuri🙂 Paul era un personaj spumos, am învățat multe chestii de bridge de la el, dar sper că și el de la mine acea parte a mea a de licita în funcţie nu doar de logică, ci şi de instinct.

Paul a venit a doua zi la liceu mai uimit decât fusesem eu iniţial, nici lui nu îi venea să creadă că Freddie a murit.

A urmat o nebunie de câţiva ani în care toată lumea se ruga de mine să le împrumut un disc de vinil original Queen sau o „casetă originală poloneză” sau măcar să le copiez un album pe o casetă goală pe „bravul” meu dublucass International.🙂

Anii au trecut…iată, deja două decenii! Mi-l amintesc şi acum pe Emanuel venit într-o permisie şi cum îmi povestea ce  simţit ascultând cea mai bună -zic eu – melodie a lui Freddie fără Queen „In my defence”. Cam acelaşi lucru simţisem şi eu…

Trecut-au anii…parcă Freddie s-a dus să moară puţin…

One thought on “1991 (III)

  1. serbanfl spune:

    Atunci cand liceenii de la inceputul anilor ’90 se „duelau” pentru Metallica sau Depeche, tu ziceai Queen?! Frumos!
    Adica, pana la urma, tot rocker!
    O.K.!

Lasă un răspuns

