Iris Aeterna

Iris…uhhh cate aş putea să spun despre Iris! şi totuşi îmi găsesc greu cuvintele când mă gândesc la fiorul simţit când am ascultat prima oară „Tot zbor”-  melodia care deschide Iris II, adică primul album lor pe care l-am avut, trupa cu care am deschis ochii în liceul gri al anilor ’80, Iris – stindardul pentru care au cântat nume grele ale rockului românesc şi primul nume românesc prezent pe MTV, Iris – singura trupă care a trăit şi trăieşte numai din muzică, Iris – poate singura formaţie care merită banu’ pe care-l dau pe CD-uri originale.

Dacă ar trebui să dau o definiţie pentru Iris, probabil aş scrie o frază lungă cât 30 de ani…dar nu aş uita să amintesc de magnificul lor prim-album (probabil cel mai bun album de debut din rockul românesc), de Nuţu Olteanu, Marti Popescu, Florin Ochescu sau Mihai Alexandru – simboluri care au pus umărul alături de Cristi Minculescu, Nelu Dumitrescu, Vali Popa şi Doru Borobeică.

Ultimul lor album „Cei ce vor fi” îl tot ascult de aproape o lună şi tot nu reuşesc să pricep cum pot oamenii aştia minunaţi să scoată albume-capodoperă unul după altul. Maia Morgenstern, Felicia Filip, Paula Seling, mult-regretatul Pintea şi Artanu’ sunt doar câţiva care au colaborat exemplar la acest dublu-album de referinţă. Ascultaţi „Stele în păr” aşa cum este pe album – întâi recitarea cutremurătoare aMaiei, apoi melodia lor de excepţie, ascultaţi „Tu” cu Chilian sau ce vreţi voi, dar ascultaţi (şi) sound-ul unic Iris.

Vă mulţumim, sunteţi minunaţi!

O singură neclaritate am: ce este mai frumoasă – formaţia sau floarea IRIS?

2 gânduri despre &8222;Iris Aeterna&8221;

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.